BMW патентова електрически турбокомпресор, който в най-близко бъдеще компанията ще започне да монтира в двигателите на баварската марка. Новото чудо трябва да се появи в 6-цилиндровия мотор с три турбини от семейството М3 от следващо поколение.
Той представлява турбина, която може да бъде задействана както от отработилите газове, така и от електромотора. При това за разлика от традиционните агрегати, разработката на BMW е без твърда връзка между ротора и нагнетателя, като между тях ще се появи допълнителен възел с електромотор. На празен ход или при движение роторът се отделя от нагнетателя и се върти свободно, без да увеличава натоварването върху двигателя. При това електромоторът функционира, но без натоварване, а електрониката настройва неговите обороти под скоростта на оборотите на вала на нагнетателя. Когато шофьорът натисне педала на газта, сцеплението между електромотора и компресора спира. В този случай компресорът работи за сметка на електромотора, като прави двигателя изключително отзивчив.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!