С М (вече Q70) Infiniti доказа, че хибридното задвижване осигурява неподправена радост от шофирането, а не само чиста съвест пред еколозите. Благодарение на своите 364 конски сили спортният седан обърна света на високия среден клас, показвайки стоповете си на цяла армада от германски конкуренти, разчитащи единствено на бензинов или дизелов мотор. Наскоро японците лансираха и по-компактния Q50 – оборудван със същия тандем от 3,5-литров V6 и електромотор, генериращ 364 конски сили. Именно автомобил с такова задвижване карахме в нашия тест. И освен че тази мощност се пада на малко по-ниско тегло, тя се преразпределя към четирите колела (опционално). Най-малкото и най-достъпно Infiniti е и „най-европейското“. Макар че дизайнът му остава подчертано индивидуалистичен и не го слива с масата от звезди/рингове/пропелери, то се доближава максимално до вкусовете на Стария континент. На пътя машината седи много стабилно, а стегнатото й окачване демонстрира откровен афинитет към завоите, без да натоварва пасажерите с прекалено раздрусване. Иновативната система на кормилното управление работи на базата на електронно прехвърляне на командите от волана към рейката и наистина елиминира неприятните вибрации, предавани към волана. Системата работи с един управляващ блок, но ако той откаже, има цели два резервни - или с други думи, разчита на тройна защита. Допълнително има и механична връзка, която се включва само при аварийни ситуации със специален съединител. Активният контрол за следене на лентата не използва спирачните намеси на ESP, за да вкара автомобила в правилната траектория, а сигнали от камера, подавани към управляващия блок на кормилното управление, което прави необходимите корекции. Подобно на Q70, и Q50 е проектирано така, че сякаш „крещи“ - „Аз съм пълно до козирката с високи технологии!“. Функциите в кокпита се контролират не от един, а от цели два тъчскрийна в централната конзола. За съжаление сложната система има нужда от около минута време за загряване – т.е. реагира като типичен таблет. В AUTO BILD обаче не обръщаме голямо внимание на показателя „загряване на системите в кокпита“ - поне засега. Но дори и „японецът“ да демонстрира леко закъснение в това отношение, той го компенсира с бързина другаде – при ускорението. По заводски данни версията с двойно задвижване се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 5,4 сек, а тази само със задно – за 5,1. ИзводВнимателно изпипан, подобаващо технократски, много стилен – и практичен заради двойното си задвижване: Infiniti Q50 е сериозна заплаха за европейските си конкуренти. Благодарение на дизайна си азиатският седан се отличава от останалите на пътя, без да се отдалечава от вкусовете на Стария континент. Хубавото е, че моделът е станал и много по-достъпен - в момента дизелово Q50 с много екстри може да бъде купено за 750 лева на месец без ДДС.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!