Френската компания Peugeot ще представи концепцията 208 HYbrid Air 2L по време на автосалона в Париж следващия месец. Миналата година в Женева дебютира 208 HYbrid FE, а новият прототип е базиран също на 3-вратия 208. Колата е с 100 кг по-лека от стандартната, която тежи 960 кг. Основната причина за диетата са повечето алуминиеви и композитни елементи.Задвижването е хибридно и използва бензин и компресиран въздух, чийто резервоар е под багажника. Допълнителен резервоар с ниско налягане е разположен до задната ос, който играе ролята на разширителен съд, също така има хидравлична система с мотор и помпа, която отговаря за определянето на подходящия баланс между бензин и компресиран въздух. Системата е отговорна и за автоматичната смяна на предавки. Според Peugeot концепцията може да бъде управлявана само с компресиран въздух в режим Air, а на Petrol колата се задвижва само от двигателя с вътрешно горене. Има и комбиниран режим Combined, при който се използва смес. Резервоарът с компресиран въздух може да се зарежда при бавно движение или частично от енергията на 3-цилиндровия 1,2-литров агрегат. Концепцията е опит на Peugeot да постигне критериите на френското правителство до 2020 да има серийна кола, способна да гори само 2,0 л/100 км. Първият модел със система HYbrid Air ще бъде второто поколение 2008, което трябва да се появи през 2016 г.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!